Full av beundran

Jag måste bara få säga hur mycket jag beundrar och är stolt över min dotter, Linnea, som för 2 1/2 år sedan fick hon reda på att hon har skolios. Sedan dess har hon stått ut med att ha på sej en korsett dygnet runt som har till uppgift att hjälpa ryggen att bli rak igen. Korsetten sitter åt väldigt hårt och är allt annat än bekväm. Under de här åren har jag hört henne klaga väldigt få gånger trots att jag vet att hon ogillar att ha den. Idag var vi på halvårskoll i Sunderbyn och det som är skönt att höra är att korsetten hjälper. Så hon får lön för mödan i alla fall. Alternativet till korsetten skulle ha varit ryggont och en svår operation vid vuxen ålder. Beskedet idag var att hon får dras med den i ett år till för att hon fortfarande växer. Inte ett kul besked att ta emot för en 14-åring men Linnea accepterade beskedet, naturligtvis var hon inte glad över det. Jag beundrar henne för hennes styrka att stå ut med korsetten och för att hon inte ger upp. Många jämnåriga hade kanske gjort det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0