Andra veckan

Andra semesterveckan började med att jag blev gammelmoster till en underbart söt pojke vid namn Theo. Glädjs med de stolta föräldrarna. Känns roligt att han äntligen kom. I morgon hoppas jag på ett första besök hemma hos dom.

Veckan bjöd även på sol och bad som sagt och på onsdagen var det dags att tillsammans med barnen styra kosan mot Överkalix och Vännäsberget för en minisemester och marknadshelg. Marknade började redan på torsdag och vädret höll upp med regn så vi gick igenom marknade ordentligt, träffade folk, fikade och småhandlade.

På fredag var det dags för Elias 11 årskalas. Han hade bestämt att det skulle bli vattenkrig så efter all tårta var det dags att ladda vattengevären. Regnet öste ner i samma takt som deltagarna bombarderade varandra med vatten. Tre genomblöta men glada och nöjda killar stred tappert.

Lördagens höjdpunkt var fest med Lina, Simon och Johnny med siktet inställt på hotellets dansgolv, en oslagbar klassiker. Jag var i gott sällskap. En otroligt kul kväll blev det.

Idag, söndag, vinkade jag iväg barnen på deras semester till Kalajoki. Mamma och jag passade sedan på att besöka min kusin och hennes familj. Kul att hinna med det också. Blir inte allt för ofta vi ses.

Nu är jag åter i Luleå och känner mej glad, nöjd och tacksam över alla fina människor jag har omkring mej och att skaran bara ökar. Samtidigt känns det vemodigt att lämna hembygden efter en så trevlig helg men väljer att spara dessa fina stunder i ljust minne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0