Illjers

Vet inte om det finns någon översättning från överkalixbonskan av ordet men idag har jag kännt mej illjers i hela kroppen. Det som kryper i kroppen och jag känner en blandning av retfullhet och lurighet rusa i kroppen. Det har gått lite troll i dagen också. Middagens leverbiffar brände jag när jag samtidigt skulle försöka logga in på Skype. Och när jag skulle baka till fredagsfikat hade jag för lite socker och glömt köpa grädde. Så det gjorde inte saken bättre. Kan bero på att det kalla väfret satt stopp för träning och promenader så att överskottsenergin rusar omkring. Eller så är det bara en vanlig PMS. Nu lägger jag mej och hoppas det är borta till i morgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0