Piteå igår

Efter jobbet igår hade jag och min syster bokat oss på en gratisbuss för tjejer till Piteå för Tjejkväll på affärerna. Bussen var full av uppsluppna kvinnor som förväntansfullt promenerade mot shoppinggatan väl framme. Det kändes som på den gamla goda tiden när jag och syster yster brukade åka till Piteå för lite shopping och fika på Ekbergs. Vi upptäckte nu att det fanns fler mysiga inredningsbutiker än tidigare plus ett köpcenter till. Min favorit är dock fortfarande Keramix. Under kvällens lopp tog vi en paus på Ekbergs konditori som var sig likt, inklusive fikabrödet. Några enstaka inköp gjorde vi men tröttheten från en hel arbetsdag tog ut sin rätt och det blev svårt att fatta beslut. Så det bästa köpet blev en designad disktrasa med 60-talsmotiv. Nöjda och med trötta fötter satte vi oss på bussen hem igen. Kan lova att jag somnade fort när jag väl släckte lampan senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0