Otur/tur

På morgonen drabbades jag för första gången av punktering under pågående cykeltur och det sa bara PANG! Förvånad förstod jag först inte vad som hänt tills jag såg att däcket var helt platt. Tur som var hade jag bara en dryg kilometer kvar till jobbet så det var bara att leda cykeln resten av biten. När jag kom ner mot sjön så upptäckte jag den vackra höstsolen som sken över fjärden och slogs av hur vackert det var. Himlen alldeles klarblå och lite nyans av gult börjar anas i träden. Så jag vände snabbt oturen att ha fått punktering till att jag hade tur som fick uppleva den vackra morgonen i ett lugnare tempo än när jag cyklar fram. En elev jag berättade det för på skolan tyckte att jag var en mycket positiv människa. Och ja, det är jag, annars skulle livet vara så mycket jobbigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0