Halvvägs

Nu har jag klarat av halva dagen på arbetet innan det är helg. Vi har en gemensam arbetsdag där vi först lyssnat på Polisen och fått information om spridningen av anabola steroider som är den fjärde vanligaste drogen. Detvar mycket intressant att höra det. För många var det en nyhet men jag har sett signalerna på gymmet och bland gymnasieungdomarna. Hur som helst är det skrämmande siffror. Tänk hur vi alla påverkas av media och omvärldens "förväntningar" på hur man ska se ut och vad det leder till för både killar och tjejer.

Efter fikat var det en tjej med ADHD som berättade om hur hennes liv sett ut från det hon började skolan. En stark berättelse som berörde och skapade bättre förståelse för hur livet ter sej för människor med diagnoser.

Nu på eftermiddagen har vi workshops på våra olika avdelningar, där vi ser hur vi arbetar i huset, för att skapa bättre förståelse för varandras jobb.

Sen avslutar vi med en after work i skolans restaurang. Det blir god mat och dryck med glatt umgänge. Beroende på hur trött jag är sen så kan det tänkas att jag far vidare med kompisarna på stan. Men eftersom de effektiva sömntimmarna i natt blev för få är risken överhängande att jag cyklar hemmåt. Men vis av erfarenhet så ska jag aldrig säga aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0