Klokheter

Dessa kloka ord har jag lånat av en fin och klok vän, Malin, som driver ett coaching företag, Eight coaching

”Somliga ger upp sina strävanden när de just är på väg mot målet. Andra når en seger genom att i sista stund sätta in större ansträngningar än någonsin tidigare.”
– Herodotos

Dessa ord passar många gånger in på mej. Jag har lätt för att ge upp när jag nästan är där för att jag inte sett något resultat av mina strävanden. Därför valde jag att lägga in dem här för att påminna mej om att jag kan nå mina mål. Att jag är värd det.


Kommentarer
Postat av: Malin Granberg

Tack för kredit fina du! Jag tror att texten ovan kan stämma in på de flesta ibland... Vi har en tendens att släppa taget och i tanken tror vi att det, vad de nu än är, inte kommer gå vägen. Vi ger upp. Men ibland kan det också vara så att vi ger oss f-n på att det ska funka...och då gör det det!

Kram

2011-10-27 @ 14:13:57
URL: http://www.eightcoaching.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0