Harmoni

Ikväll blir det andra gången den här veckan som jag går och simmar på kvällssim för vuxna, åldersgräns 16 år. Ljuskandelabrar är tända på bassängkanten och det är tyst där inne. I tisdags när jag var där var det bara tio stycken till. Det var gott om plats och jag kunde hålla min egen takt. Simtakterna satt kvar från förr men tiden för 1000 m ska jag kapa snart. Efteråt badade jag bastu i en stor och tom bastu. Kunde hälla på vatten som jag ville. Jag var totalt avslappnad när jag gick därifrån. Så nu ser jag fram emot kvällens sim.


Kommentarer
Postat av: Anita

Ja, visst är det underbart med vuxensim! Jag passade ju på att vuxensimma när Elias tränade innebandy förut. Nu när jag börjat jobba har jag prioriterat morgonträning för att hinna vara någon timme med Eric på kvällen istället. Men jag längtar verkligen tillbaka till den stora, tysta, tomma vuxenbassängen. Och den där stunden i bastun, när man får ösa på som man vill och bara ligga ner .... du gör en mitt-i-prick-tolkning! Dina rader skulle platsa på vilken reklamplats som helst för vuxensim! Fast då skulle det ju bli fullt med folk... och då är det inte lika meditativt och skönt längre :-) Kram!

2011-10-23 @ 13:12:21
URL: http://mittgronaskonaliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Hihi nä jag får nog sluta skriva om hur bra det är med vuxensim ;)

Kram!

2011-10-25 @ 09:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0