Hälsosam vecka

Veckan som gått har verkligen varit bra. Jag har lagt mej i tid på kvällarna, varit utvilad när jag vaknat. Jag har gjort två besök på badhuset och simmat 2x1000 m plus cyklat till jobbet. Har ätit bra och haft välplanerade middagar. Fick MVG på fiskgratängen av barnen i onsdags. En kvinna på jobbet tipsade om nyttan med kokosfett så jag köpte två askar och har nu börjat använda det. Jag föredrar den smaklösa sorten så den passar i allt. Man kan lösa upp den i en kopp kaffe eller té om man vill eller använda den i matlagning. Jag har även kommit fram till att jag ska prova ett tillskott med Omega 3 så jag köpte Möllers tran på Kvantum. Sedan tidigare äter jag kalcipos D och magnesium för mina höftproblem och inflammation i trampdynan. Det här plus bra mat, tränings och sovvanor ska leda till att jag blir piggare, friskare och tappar några kilon.





Kommentarer
Postat av: Anita

Det låter som en skön, nyttig vecka. Jag tänkte börja en ny giv nu till veckan, att gå på konditionspass på morgonen. Får se hur det känns att spinna och indoor-walka kl 07.... styrketräning är skönt, men det är ju inte riktigt lika pulsgivande! Ska testa det där med kokosfett. Det måste ju vara bra för mjölkkänsliga magar också!

2011-10-23 @ 13:15:10
URL: http://mittgronaskonaliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Duktigt med morgonträning!

Köp ekologiskt kokosfett, finns bla på hälsokostaffärerna. Det är bra för många saker så säkert även för mjölkkänsliga magar.

2011-10-25 @ 09:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0