100 år, potatis och annat kul

Helgen blev precis som jag väntade mej fast bättre. Vi började med att stanna till i Västannäs för att fota den vackra hösten. Nästa stopp blev Bränna och besök på marknaden.

Jag var in på kyrkogården och fotade lite innan vi tog ett varv på marknaden. Vid lunchstoppet på torget mötte jag Katarina K och gjorde upp om potatisköp. Fin rundpotatis har hon odlat i sommar. Ser fram emot att smaka den. Sedan följdes vi åt in på Folkets Hus där vi hittade varsitt par handledsvärmare i ull med fårskinnspäls på. Hur snygga som helst och varma och sköna. Så nöjd med köpet. På marknaden stötte jag ihop med flera bekanta och innan vi åkte hem till byn hann jag med att fota nere vid älven.

Väl på Vännäs blev det mer fotande i höstsolen innan det var dags för 70 årskalaset hos moster. Inte mindre än 18 st släktingar samlades för att fira henne. God mat och dryck plus fika och tårta försågs vi med. Mycket glädje och värme dessutom. En fin stund tillsammans för oss alla.

Idag söndag föll åter regnet och det blev en mysig innedag hos mamma innan vi styrde tillbaka mot Luleå.

Oj, vilken helg som avslutade denna vecka. Det har blivit att fira 100 år totalt. Bilder kommer under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0