Reflektion

Idag reflekterade jag över hur jag känner att jag får mer energi av att träna utomhus, med diverse konditionsträning, än av att träna styrketräning inomhus. Just nu har jag svårt att motivera mej att gå in på gymmet och träna överhuvudtaget. Det är ju så mycket härligare att få luft, sol, vind och till och med regn till livs när man rör på sej ute. Naturen ger så mycket energi som jag vill ta vara på.

En bonus är att det går bättre och bättre. Jag får bättre tider i "Runkeeper" (min bästa följelagare i spåret) varje vecka. På fem dagar har jag kapat samma sträcka med 1 minut. Känns kul och sporrar mej till att vilja löpträna oftare. Men det är ju också så kul att träningscykla och åka inlines så jag har ibland svårt att välja. Det känns fantastiskt att jag inte heller får ont i fötterna, som förra sommaren. Även höfterna börjar kännas ok nu. Det finns hopp om liv hos 40-åringen!

 






Kommentarer
Postat av: Kricko

Åh vad skönt att det inte bara är jag som tycker det är härligt att komma ut jämfört med att vara inne på gymmet nu under våren!



Man får så mycket mer energi och för mig finns inte bättre "meditation" än konditionsträning.

2011-05-25 @ 20:36:05
Postat av: Kricko

Åh vad skönt att det inte bara är jag som tycker det är härligt att komma ut jämfört med att vara inne på gymmet nu under våren!



Man får så mycket mer energi och för mig finns inte bättre "meditation" än konditionsträning.

2011-05-25 @ 20:36:31
Postat av: Maria

Jo, det är riktigt bra rensahjärnanaktiviteter... :)

2011-05-25 @ 21:32:53
URL: http://stardustnsunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0