Oj...

...vilken helg det har varit. Nåja det är kvar lite grand ännu.

Jag har haft ett späckat schema men ändå haft tid för reflektion. Efter en välförtjänt sovmoron på lördag körde jag mot Råneå och lunchdate med Laila, Kerstin och Maria. Det var ett varmt återseende efter en lång vårvinter utan att vi setts. Som vanligt åt vi god mat och hann med mycket prat innan det var dags att åka vidare för mej.

Hade inbokat en joggingtur på Ormberget kl tre. Precis innan kom det en regnskur men jag körde upp till parkeringen och inväntade solen. Det blev en skön tur i nyregnad luft. Känns så bra att komma ut regelbundet nu och märka att konditionen förbättras. Sen var det bara hem och hoppa i badet och svida om till kvällens middag ute i Rutvik tillsammans med tre trevliga mammor från "Buggen".

Vi firade Madeleine som fyllt jämt alldeles nyss. Trots det blåsiga och stundom regninga vädret grillade vi kyckling. Till det serverades varm rotsakssallad och en underbar pannacotta till efterrätt. Även här blev det mycket prat och mycket skratt tillsammans med klokheter.

Kvällen var ganska ung när jag efter fyra timmar begav mej in till stan för att delta i en till tillställning, på Östermalm, med siktet inställt på BBB-premiär. Väl ombord på Färjan träffade jag på många roliga personer jag inte träffat på länge. Vi hann också med att äga dansgolvet i trängseln. Avslutade dagen/kvällen/natten hos Josefin och P-J på Prästgatan med en dubbelburgare innan jag cyklade hem i soluppgången som var så vacker.

Det var en otroligt rolig dag med så många möten och så mycket glädje och kärlek. Jag är så tacksam för alla fina vänner jag har och allt roligt jag får vara med om.

Idag, söndag har jag haft en vilodag men ändå hunnit med att träffa Stina och Jonna på en fika på stan. Efter det hade Elias fotbollsmatch mot Piteå. Dom vann. Det är kul att se dom spela och se spelglädjen.

Sammanfattningsvis kan jag säga att med lite vilja och planering hinner jag med allt jag vill på en helg. Men när jag tänker efter så är det ändå några vänner jag inte hunnit med att träffa...Tur att det kommer fler helger :)

Avslutar helgen med några avsnitt av "Mad men" innan det är dags för ny jobbvecka.

Tack för en energigivande helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0