Fredag

Det är första fredagen på länge som jag spenderar med mej själv. När jag kom hem från pappas kalas i kväll bytte jag snabbt om till bekväma kläder och funderade en stund över hur jag ville att resten av kvällen skulle bli. Först kollade jag av vad de närmaste hade för sej men kände någonstans inom mej att jag behövde lite lugn och ro inför morgondagen som blir fylld med möten med goda vänner. Med mitt favoritté och rester från fredagsfikat bänkade jag mej i soffan och påbörjade serien "Mad men", som jag fått låna av en kollega. Jag var inte fast efter första avsnittet men fortsatte titta. Nu är jag inne på tredje avsnittet och börjar lära känna karaktärerna samt känner att jag måste nog se fler avsnitt...fast jag tycker, så här långt, att kvinnosynen inte var den bästa på 60-talet i Amerika.

Hursomhelst trivs jag bra med mej själv och njuter av tystnaden emellanåt :) Börjar bli dags att sova och hoppas att jag vaknar relativt tidigt så jag hinner med en löprunda innan jag ska iväg på lördagens aktiviteter.

Önskar er alla en trevlig helg!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0