Stickcafé på Brännvalls

I kväll fick jag äntligen chansen att vara med på stickcaféet i Överkalix. Har länge velat vara med men det har aldrig passat att jag varit uppe nån torsdagkväll. Men så äntligen blev det av! Vi tog sportlov, packade slalomskidorna och körde till Vännäsberget. (Hem i mitt hjärta) Vi blev mottagna med nykokt blodpalt som smälte i munnen. Sen var det dags för mej att åka in till Bränna för att handarbeta i grupp. Ett tiotal kvinnor i olika åldrar hade samlats. Handarbetena varierade men alla var kreativa. Vid halvtid var det dags för fika. Cafeet har hembakade bröd och tårtor som är himmelskt goda. Jag valde blåbärstårtan. Ojoj vad god den var! Vi pratade om allt möjligt. Bland annat kom vi ihåg de gamla goda volleybolldagarna som varit och hur bra spelare det fanns då. Tiden gick fort och snart var det dags att avsluta och bege sej hemåt. En mysig känsla stannar kvar inom mej efter kvällen. Jag hoppas jag får fler tillfällen att delta i stickcafeet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0