Midsommar á la Familia

Eftersom jag är någorlunda vuxen eller inte längre tror på knepet att lägga sju sorters blommor under kudden så plockade jag inga blommor. Istället sov vi gott från kl ett till tolv! Totalt elva timmar. Vilken gåva! Kommer inte ihåg när jag sist sov så länge. Men det behövdes. Jag har haft ett konstant underskott på sömn senaste veckorna. Midsommaraftonsdagen var full av upplevelser och intryck. 

Vi började med traditonellt firande i Brändön där stor del av släkten mötte upp. 14 personer totalt. Vi möttes av regn när vi kom men det gjorde inte mycket eftersom vi kunde söka skydd i båthusen. Där bredde vi ut picknickfilten och åt och fikade. När regnet upphörde och solen kikade fram var det dags för spiktävling, dans kring midsommarstång(för modiga ungdomar), godisregn och prat med kännt folk. Efteråt begav vi oss till min syster och dukade upp stor midsommarbuffé. Kubbturnering hann vi också med(mitt lag förlorade). En trevlig middag. När Överkalixborna åkt hemåt var vi rätt så trötta och var nära till sängen när kvällspigga ungdomar önskade ta en båttur på havet. Sagt och gjort, med lånade kläder, följde vi med på en kvällstur runt Sandön. Vi fick en vacker solnedgång och mycket vind i håret. Ett bra avslut på en bra dag. Därefter somnade vi gott och länge.

Tack alla fina för en fin dag!

Fler bilder kommer längre fram i veckan, framförallt på midsommarnaglarna.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0