En dag på stranden

Efter en välfötjant sovmorgon åkte vi iväg till en av mina favoritstränder, Västra Hamnholmen, med matsäcken packad för att stanna flera timmar. Jag tycker om den stranden för att det finns som flera små stränder och det är inte så folktrångt där. Hoppas att det får förbli så. Kanske dumt av mej att skriva om den här... Underbart väder med varm luft och lite lagomt med vind var det. Blev ganska snart ett dopp i det ljumma grunda vattnet. Jag förundras över att vattnet har hunnit värmas upp så pass att det är skönt att bada. Dock badade vi mest på grundare vatten. Längre ut var det förstås kallare. Jag tänker ofta på hur uppfriskande och energigivande det är att bada och hur de som väljer att inte bada går miste om mycket. Efter lunchen blev det ytterligare bad för en del av oss. Vi begav oss nöjda hemåt vid fyratiden. Vi hade en härlig dag i solen.


Tjuvholmssundet






Strandfynd




Maria Nyckelpiga

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0