Boktjuven och jag

I natt när jag vaknade och inte kunde somna om direkt tog jag chansen att läsa ut "Boktjuven" av Markus Zusak. Från början när jag läste den hade jag svårt att komma in i berättelsen mycket kanske på grund av att jag bara läste korta stunder. Andra halvan av boken läste jag i längre avsnitt och genast var jag fångad av berättelsen om Liesel Meminger. Det är en gripande skildring av Tyskland under andra världskriget. En oförskönad bild av kriget och om människorna som inte alla tyckte om Führern men inte vågade säga mot. Berättlesen knyts ihop på ett genialiskt sätt av författaren. Utöver misär och elände rymmer boken även humor, värme och glädjen i det lilla. Den lämnar spår hos mej. Rekommenderas varmt!




Kommentarer
Postat av: Tilde

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-13 @ 21:29:34
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Maria

Tack! Jo, jag har gjort den själv :)

2011-07-14 @ 01:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0