Vilodag

Idag är jag tacksam för att det inte var allt för varmt väder. Behövde en rejäl vilodag. Jag är även tacksam för att Henrik tog på sej att åka till Pite Summer Games idag. Fast jag var verkligen sugen att följa med eftersom det är en så rolig tillställning. Elias och hans lag har varit framgångsrika i matcherna den här helgen. Bara vinster. Bland annat har de spelat mot två finska lag. På fredag när jag och Linnea åkte dit med Elias och Noel hade dom två matcher. En på förmiddagen och en på kvällen. Morfar kom också dit och kollade. Eftersom det var sex timmar mellan matcherna och soligt och varmt tog vi tillfället att åka ut till Pitehavsbad för att bada, sola och äta lunch. En bra bonus. Efter två timmar blev det mulet så då fick pojkarna leka i den enorma klätterställningen de har på havsbadet. I god tid innan matchen for vi in till Munksund och favoritpizzerian "Hawaii". Sen var det dags för spelförberedelser. Tillbaka i Luleå hann jag vara på Midnight Swim med Veronica och se på alla duktiga simmare. Imponerande att se. Fick en natts välbehövlig vila och sovmorgon.

Lördag blev det en road trip ut till Storheden med Veronica och Mirjam. Vi startade på Kolarens café på Arcus. Supergott hembakt fika och smörgåsar mm. Plus en mysig miljö. Med mat i magen och skratt på läpparna tog vi oss an Storhedens butiker. Blev en del nödvändiga saker som toapapper, tvål och framförallt Hawaiian tropical, coccosolja för solbrännan. Sen hem och vila och byta om till partykläderna och iväg på tjejfest på Gültzaudden hos Veronica. "Såna som vi passar med såna som dom" och "Vi såg det komma" belv kvällens ledord. BBB fick besök av oss lite senare. Jag hade en otroligt rolig kväll/natt med mycket skratt. Fick till och med ett pass på dansgolvet innan hemgång. Obligatoriska besöket på Max var lika välkommet som alltid.

Så idag var jag i stort behov av sömn och vila i hemmet. Enda nackdelen med att inte tillbringa så mycket tid hemma är att hemmet blir i stort behov av omtanke efteråt. Full diskbänk och dammigt golv har jag fått ta hand om idag när jag vaknat till liv.

Nu har barnen kommit och jag njuter av ljudet av deras skratt och röster. Har en känsla av att jag kommer att sova gott i natt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0