Tvärnit

Mitt upp i den fina sommaren full med upptåg och roligheter drabbas jag plötsligt av fruktansvärd halsont och feber. Det är som att handbromsen drogs åt och det blev en tvärnit i min framfart. Idag klev jag upp först halv fem, om jag räknar bort de fem minuterna jag var upp när fina vännen Melina kom förbi med allehanda drycker med hög c-vitaminhalt. Läser på Facebook om alla som far och badar och steker i solen. Men det bekommer mej inte så mycket för jag svettas bara jag rör mej lite. Jag har istället dejtat Carlos Ruiz Zafón, Vindens skugga, en underbar bok. Nu på eftermiddagen har jag börjat se klart filmen Water for elephants, riktigt bra så här långt. Planerar även att se 127 timmar lite senare i kväll. Så om man bortser från det fina vädret så missar jag inte så mycket utan får istället tid att göra sånt som jag sparat till regninga dagar. Dock hoppas jag på att tillfriskna snabbt för i morgon är en bastuflotte bokad för mej och mina vänner. Skulle vara synd att missa det. Funderar på om det hade gjort någon skillnad om jag hållit mej inne igår och inte farit till stranden och inte tvättat bilen osv men kom fram till att nej, jag hade inte blivit mindre sjuk och i så fall hade jag missat de tillfällena. Så jag kör på tills nödbromsen dras in. Jag har för mej att glass ska vara bra för halsont, av en händelse har jag ett paket GB´s lakritsglass i frysen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0