Bad och filmdag

Packade badväskan och åkte till Arcusstranden(nya favoriten) med syster Fia och barnen. Lite sydlig vind men varmt ändå. Det som är bäst ändå är att vattnet är supervarmt. Man kan vara i rätt så länge utan att frysa. Vi värmde ravioli på gasolplattan som jag vann för tio år sedan på en skotertävlling. Gott med mat i solen. Promenad bort till Veronica och Mirjam, bad och fika hann vi också med. Både jag och min syster hade med sej höstens Elloskatalog så vi kunde återuppleva barndomsvanan att "tycka" i katalogen. Efter ett långt sista bad åkte vi hem för en snabbmiddag, igen, för att Elias, jag och Jesper sen kunde skynda oss in till stan för att se Transformers 3 i 3D. Det var en actionfylld film med lagom spänning. Overklig, javisst, men med en del starka scener och ändå djupare än bara en vanlig actionfilm. Jag gillar alla Transformersfilmerna och den här var lika bra som de två första. Det känns som att man känner Autobot-maskinerna och vill inte att de ska skadas eller dö. Jag har lätt för att leva mej in i filmer... Nåja nu fick ju filmen ett lyckligt slut och vi var alla tre nöjda med filmen. Nu blir det till att ladda våra batterier för en ny dag på badet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0