Livet

Snart har två veckor gått sen jag skrev sist. Det känns som att livet rusar fram och veckorna byter av varandra. Samtidigt är det roliga dagar som passerat och vi hinner med mycket, både nöjen och nytta.

Jobbet rullar på bra och det känns som ett lyft att jobba med Office 2010. Börjar lära känna eleverna och dom mej. Sen har vi väldigt bra samarbete och gemenskap i ämneslaget. Känns skönt.

Förra lördagen blev jag bjuden på musikalen Snövit av Melina. Det var en komplett musikal. Dans, musik, sång och agerande var otroligt bra. Om ni har möjlighet så se den! Vi hade äran att ha Orup i publiken eftersom han gjort musiken och musikalen hade premiär. En liten man med stora kunskaper.

På söndagkvällen blev det mys på Björkskatan med Timo o Co. Vi avverkade två avsnitt av Solsidan. Så nu ligger jag lite före...

Den här veckan har vi haft premiär i slalombacken. En härlig kväll på Ormberget blev det. All utrustning fungerade bra och kunskaperna fanns kvar. Nu är vi redo för en ny säsong i backarna.

Det som gör mej varm om hjärtat extra mycket är mina älskade barn så klart. Nu när de är större hjälper de till mycket här hemma. Som idag, Linnea stod för dagens middag. Det blev tacostapas, mycket gott! Elias hjälpte till med disken. I torsdags när jag hade fullt upp med månadens tvätt hade barnen diskat när jag kom in. Mammahjärtat smälter.

Nu är det så gott som tyst i huset och jag har tid för tankar. Är evigt tacksam för det överflöd som kommer till mej. Ett överflöd av kärlek, glädje och lycka. Tack! Livet är underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0