Komplett julhelg

Började med att åka upp till Överkalix med barnen på torsdagen. Det gjorde att vi hann ta det lugnt innan julmatsförberedelserna satte igång på julafton. Det bästa var nog att vi hann vara ute och njuta av naturen och kramsnön. Dagliga promenader i skogen känns som lyx. På julafton var vi "bara" 16 personer hemma hos mamma och åt julbord. I julklapp fick jag ett tovat hjärta av Elias och två ljus + en egenhändigt skriven bok av Linnea. Senare på kvällen var det dags för julfika och spelkväll hos moster I och B. Mätta och belåtna somnade vi efter midnatt.

På juldagen var det dags för barnen att åka till sin pappa o Anita som firade jul i Kalix. Med vemod men ändå tacksamhet låmnade jag över dem. På kvällen blev det fest tillsammans med Lina, som kommit upp från Stockholm, och Maria och Jonny, hos ett par i Grelsbyn. Det var mycket roligt men en liten kukturkrock när vi kom till Folketshus där ett band spelade plus discomusik i pausen. Nåja allt som allt var det en kul kväll och jag var nöjd när jag körde hemåt i natten.

På annandagen var det öppet för julrea på Engströms och Lauras. Både jag och mamma fyndade lite av varje. För mej blev det två tunna blusar, en fin och en vardags. Efter middag hos moster åkte jag med vemodet i halsen tillbaka till Luleå. Jag trivs så bra i Överkalix och det känns alltid så sorgset att lämna mamma ensam i huset. Nu var inte dagen slut för att jag åkte till stan. Nä, jag for raka spåret och hämtade upp Stina för att gå på Eldslukers på Bistro Norrland. En trevlig tillställning med folk i min egen ålder och bra musik. Kom hem vi halv ett och släckte lampan halv två så några timmars sömn blev det innnan det var dags för att åka till jobbet. Så man kan säga att jag fått det bästa av allting under helgen. Natur, harmoni, glädje, god mat, presenter och att vara med nära och kära. Kan nog säga att det blev en mycket lyckad jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0