Årskrönika

Så har det blivit dags att sammanfatta året som gått. Året har kännetecknats av vänskapsband. Vänskaper som tagit slut, nya vänskapsband som knutits och vänskapsband som utvecklats och förstärkts. Känns som att allt faller på plats. Olika vänskaper med olika syften. I början av året lämnade Sixten(vår hamster) oss här på jorden. Vi hade en fin jordfästning, som han hade gillat, i maj när gräset grönskade. I samband med det hittade vi en fyrklöver vid hans gravsten. Vi tog det som ett tecken från honom att han var lycklig och önskar oss all lycka. 2011 är året då jag fick följa in i tonåren igen med min dotter. På gott och ont, mest gott. Det är så roligt att se henne bli en egen, snart vuxen individ. Gäller att jag lär mej att släppa taget. Jag känner mej verkligen stolt över mina barn och vilka fina personer de är.

Min personliga och själsliga utveckling har bara ökat och jag kommer till insikter hela tiden. Jag lär mej hela tiden i mötet med andra personer. Och till min grundglädje har nu även harmonin ökat så jag känner ett inre lugn och trygghet. Provade på att få reikki healing, en underbar känsla som rekommenderas. Spikmattan gjodre sin entre i min säng och jag har bara bra upplevelser av den. Vad det nu än beror på så sover jag mycket bättre och avslappnat.

Fysiska resor har det också blivit. I slutet av sommaren åkte jag och barnen till London för en veckas semester. En otroligt rolig och utvecklande resa för oss alla tre. En underbar vecka som var värd sitt pris. Sommaren som gick var fylld med sol och bad. Man kan säga att badsäsongen startade tidigt och slutade sent. Däremot hade det kunnat bli fler kvällsbad... Jag har en förmåga att tycka att alla somrar varit bra. Glömmer lätt de regniga dagarna. Jag är tacksam för den långa hösten som vi fick i år. Det gör att vintern inte känns allt för lång.

Jag skulle kunna nämna mycket mer som hasr hänt men sammanfattningsvis blev 2011 det år som jag önskade mej.

Nu ser jag med förhoppning fram emot 2012 och vad det bär med sej.

Nyårslöften:
<3 Lita mer på att allt ordnar sej och inte oroa mej i onödan.
<3 Sätta upp mer tydliga mål med vad jag vill.
<3 Se det bästa i människor runt omkring mej, även de som jag inte gillar från början (alltså, inte dömma för snabbt).

Gott slut till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0