Nya upplevelser

Idag begav jag mej ensam till Lulviken för att sola, bada, läsa och sova. Har hela sommaren tänk tillbringa en dag på stranden själv för reflektion, men sommaren har varit full av roliga upptåg och fina vänner. Så här sista helgen innan det riktiga allvaret sätter igång var det läge för det. Jag har egentligen tillbringat hela helgen i lugn och ro och inte träffat allt för många människor. Först kände jag olust inför att tillbringa helgen själv utan uppbokningar men så här i efterhand känns det skönt och jag känner mej utvilad och laddad att möta arbetskompisarna i morgon. For alltså till stranden med lunch, fika och bok. Dock så fuskade jag lite och bjöd som hastigast dit en kompis på kaffe en stund men resten av tiden var jag ensam(bortsett från andra enstaka badgäster). Jag vågade mej på ett dopp i havet innan jag åkte hem efter drygt tre timmar. Uppfriskande!

Fick ett förslag av kompisen Mattias att komma med på hockeymatch i kväll. Först tänkte jag att det är nog inte min grej men när jag funderade en stund så kom  jag fram till att det skulle vara nyttigt att göra nåt som jag inte brukar. Våga bryta invanda mönster och uppleva nya saker. Sagt och gjort möttes vi upp utanför Coop Arena och tog plats på läktaren. Jag rycktes på en gång med i spelet och kände direkt att det här var kul. Tänk vad mycket jag missat under mina 41 första år... Men det får jag se till att ta igen i höst och vinter. Det var uppfriskande med en ny upplevelse. Tack än en gång, Mattias! Jag måste bli bättre på att göra ny saker, det är mitt löfte till mej själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0