Härlig helg

Det blev precis som jag ville med helgen. Filmen kanonbra, surströmmingen(Kallax) i "lekstugan" god. Hann med att träffa både moster och kompisen Lina samt försenat kalas hos syster. Endast min äldsta syster saknas mej i helgen. En bonus blev fyrverkerierna i Nybyn där man firade älvens dag. Lördagen gick i matens och fikats tecknen. Åt oavbrutet kändes det som. Enda nackdelen är att idag var vi tvugna att åka direkt efter frukost för att Linnea skulle porvdansa på Dansmagasinet. Känns alltid trist att åka från Överkalix och Vännäsberget. Jag känner mej ofta så dyster när jag är tillbaka i Luleå igen. Det går ju över men jag tänker att jag snart ska fara "hem" igen, att det inte får gå så länge mellan gångerna.

I morgon drar vardagskarusellen igång på allvar. Barnen börjar skolan och jag får mina elevgrupper för terminen. På ett sätt känns det vemodigt men samtidigt skönt att få vardagsrutiner igen och inte bara ta dagen som den kommer. Men först har vi söndagskvällen att njuta av, än är inte helgen slut.




I lekstugan





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0