Skön helg

När jag så här på söndagskvällen ser tillbaka på helgen som gått känner jag mej glad och nöjd. En skön känsla av avkoppling infinner sej.

Redan på torsdag kom barnens kusin , Diana, från Överkalix. Det var roligt att få en ungdom till i huset.
Vi inledde helgen med tacos på fredagkväll. Jag och Elias såg filmen "The Last Airbender" innnan det var dags att sova. Det var en bra filmatisering av den tecknade serien med samma namn.

På lördagmorgonen följde Elias med sin bästis till Bodens äventyrsbad och tjejerna gick till badhuset. Så jag var ensam med kaffekoppen, virkningen och min kära bok "Den nionde insikten". Tillbringade stor del av förmiddagen i liggande läge. Efter lunch blev det en tur till stan med tjejerna. Inhandlade en vinterjacka till Linnea och jag hann även med en fika på Roasters med fina vänner. En stund på gymmet hanns också med innan det var dags att hämta Elias. Mysig middag med ungdomarna och en stund senare kom ytterligare en kusin, Klara, förbi med "Did you hear about the Morgans" som vi såg.

Söndagen började bra med en lång sovmorgon och en god brunch och lite bokläsning. På eftermiddagen var det dags för kalas med kompisarna hos en 31-åring som bullat upp med 10 sorter. Gott!!
Avslutade söndagen med familjepizza och halva Robin Hood.

Nu sitter jag här mätt och belåten och känner att det har varit en fin helg med värme och vila. Förundras över alla goda vänner jag har och vilka fina barn jag har runt omkring mej. Känner stor tacksamhet och glädje.

Tack! 

Nu redo att möta en ny arbetsvecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0