Källa till meditation och kreativitet

Förra hösten och vintern slog jag mej på att sticka och virka mössor i minut och parti. Den här hösten har jag slagit mej in på att virka sjalar. Virktekniken kallas för kärleksknutar. Bara det gör det tilltalande för mej. Sen att garnet (Vivaldi och Kid´s silk) jag stickar i finns i så härliga färger gör inte saken sämre. En bonus är att sjalarna blir väldigt fina :) Är nu inne på den femte sjalen och fler blir det.

Att handarbeta har för mej blivit ett sätt att koppla bort tankarna på annat och få in lite harmoni på schemat.
Tilltalas av kreativiteten också. Känns kul att skapa fina saker som faktiskt går att använda. Rekommenderas starkt!

Inom kort kommer jag och mina vänner (tjejkompisar) börja med stick/virkjunta igen. Samlas, fika, prata, skratta och handarbeta.




Kommentarer
Postat av: Annelie AE

Jag är hemskt gärna med och juntar =0

2010-10-13 @ 21:34:36
Postat av: Maria

Ja, vad kul! Jag hör av mej när det är dags.

:)

2010-10-14 @ 21:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0