Följ intuitionen...

Den här helgen kännetecknas av nyttan av att följa intuitionen...

Fick på lunchen på fredag en stark känsla av att jag skulle hitta "min" kamera i helgen. Snabbt kollade jag av ortens elektronikfirmor och hamnade till slut på Blocket. Där hittade jag en begad Canon EOS450D med extra objektiv och blixt, dock till ett rätt högt pris. Fattade intresse för den och ringde upp ägaren. Bokade in en koll av kameran på lördagen. Under kvällen, natten och morgonen på lördag vred jag och vände på alternativen jag hade. Begat eller nytt? Läste recensioner och prisjagade på nätet. Kastade ut frågan i universum och till olika vänner. Innan klockan tre på lördag, strax före jag skulle iväg o kolla på den, fick jag övervägande positiv magkänlsa för att köpa NYTT. Ringde säljaren och tackade för tillmötesgåendet. Så idag, söndag, så fort Expert öppnade var jag där och slog till på en sprillans ny Canon EOS500D! Glädjen och nöjdheten växer sej allt starkare och nu när jag laddat in de första bilderna känns det som att en ny tid för mej har börjat. Livet med systemkamera! Synd att det blev mörkt så fort idag. Men vi ska ju tillbringa många år tillsammans kameran och jag.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag utifrån min känsla om en kamera hittade annonsen på Blocket som gjorde att jag började forska om olika modeller, olika nätbutiker, recensioner mm. Det ledde sen till att jag äntligen kunde fatta ett beslut. Känns helt rätt!

Extra roligt är att de första bilderna jag tog med kameran togs på min farmors gravplats. Har inte besökt den på flera år men idag när pappa sa att de skulle åka dit och sätta dit ljung, fick jag en ingivelse att jag skulle följa med. Sagt och gjort. Åkte med dem till Fällfors kyrkogård. Stämningsfullt och vackert var det där. Är glad att jag följde med.





Kommentarer
Postat av: Linnea :)

Roligt :) Det känndes likadant för mej :D

2010-10-28 @ 14:19:56
Postat av: lovisa

Hej är allt bra med dig?:)

Just nu har jag ett bra erbjudande till mina läsare! om du gillar smycken men inte har lust att spendera hundratalskronor tycker jag du ska kolla in den här tjejens blogg; www.eacdesign.blogg.se, hon gör egna smycken mellan 10-80 kr. och just nu får du 10% rabatt om du anger koden "lavitadilovisa" :)

2010-10-28 @ 14:29:42
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: freakyghost - miranda ^^

Hej! ^^ vad gör du för nåt? :)

2010-10-28 @ 14:44:41
URL: http://freakyghost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0