Glädje

Jag slås ganska ofta hur viktigt det är att sprida glädje omkring sej. Livet blir mycket roligare och omvärlden trevligare om man delar med sej av sin positiva energi. Dom som väljer att sprida sin negativa energi förpestar mångas tillvaro men framförallt skadar dom och begränsar sej själva. En av mina "biblar" är "Att välja Glädje" av Kay Pollak. Där kan man få hjälp och inspiration om man har fastnat i en negativ sinnesstämning. 

"Det hoppfulla är att vi medvetet kan välja att tänka tankar som påverkar oss på ett gott sätt. Vi kan till och med medvetet välja tankar som motverkar gamla negativa inre bilder" /Kay Pollak.

Att vara glad är alltså ett val man kan göra. Ett val som gör att fler blir glada. Tänk på skillnaden att mötas av ett leende eller av ett negativt ansiktsuttryck. På vilket sätt det påverkar oss. Så leta reda på glädjen och sprid den vidare!


Kommentarer
Postat av: Melina

Vilken fin start Maria! Jag bokmärker!

2010-05-04 @ 20:55:22
URL: http://soul.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Gullevän!

2010-05-04 @ 21:09:39
Postat av: Linnea

Den här bloggen måste jag visa för Diana! Man blir glad av din blogg :-)

2010-05-05 @ 15:35:20
Postat av: Anonym

Vad bra! :)

2010-05-05 @ 15:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0